Pismo pčelarima za decembar

Decembar je mesec padavina, mesec kada dosta pada sneg ,mesc kada ima obeležje zime.
Pčelinje zajednice su u zimskom klubetu, Šta je sada preokupacija pčelinjoj zajednici kako doći do I  ostati na hrani I stvoriti povoljnu temperaturu u klube, odnosno  kako se prilagoditi nepovoljnim vremenskim uslovima.
Ako smo zajednicama ostavili dovoljno kvalitetne hrane, a iste zajednice dovoljno jake I da imaju mlade matice, možemo biti bezbedni da će iste prezimeti, bez velikih poteškoća.
Decembar je mesec kada nema velikog posla oko pčelinjaka, ali ne možemo zaboraviti naš pčelinjak, treba skinuti sneg sa poletaljka, krovova ako se topi. Može se dogoditi ako potraje duže otvor leto zatvoreno smrznuto I da se pčela uguši to posebno važi za pune podnjače, kod varaoznih podnjača to se  ne može dogoditi,  moramo očistiti I proveriti naročito kada je lep dan za izlaz pčele da nam nije leto zatvoreno mrtvom pčelom. 
Moramo osigurati mir na svom pčelinjaku, mir je neophodan jer svako padanje pčela sa klubeta na podnjaču je uginuće pčela koje su pale, Uznemiravanjem  pčela  povećava se potrošnja hrane, što znači da mogu kraće vreme izdržati bez pročisnog leta, proveriti šta se radi u košnici I to gledajući u leto košnice kada pčela izlazi.
Sneg sa košnica ne treba skidati  dok se ne počne topiti jer je isti isolator, I isti će održavati temperaturu.
Ako primetimo da nam je nešto sumljivo sa pčelinjom zajednicom proverićemo na sledeću način
Uzeti sa slušnog aparata za merenje pritiska slušalice sa crevom i crevo staviti kroz otvor leta a slušalice na uši, tada kucnemo u zid košnice i ako se čuje brujanje 3, 4 ,5 sek a zatim prestane to je znak da matica ima i da pčelinja zajednica ima dovoljno hrane.
Ako se u košnicu čuje stalno brujanje kao šuštanje suvog lišća i kod kucanja poveća i ne prestaje to je dokaz da u pčelinjoj zajednici nešto nije u redu  i da je potrebna pčelareva intervencija. Da se utvrdi dali je zajednica bez matice ili hrane.
Pčela će iskoristiti lep sunčan dan za izlazak na pročistni let, Treba pratiti izlaz I let pčele gde svoj izmet ostavlja ako je na snegu oko košnice zajednica je zdrava, ako izmet ostavlja na poletaljci I na zidove košnice zajednici nešto nedostaje ili je bolesna.
Ako želimo košnicu da premestimo možemo ali bez lupanja treskanja I to pod uslovom da nije izlazila 25 dana.
Ako nismo obavili zimsko tretiranje oksalnom zbog toplog novembra, to možemo uraditi u decembru.i to moramo odabrati dan kada je spoljna temperature oko +5 .